Personvernregler for iBet Casino

Velkommen til iBet Casino sin personvernside. Her forklarer vi hvordan vi samler inn, behandler, lagrer og beskytter dine personopplysninger når du bruker våre tjenester på ibet-casino.no. Ved å benytte våre tjenester, samtykker du til behandlingene beskrevet i denne politikken. Dersom du ikke er enig, ber vi deg om å avslutte bruken av tjenestene våre umiddelbart.

1. Behandlingsansvarlig

iBet Casino er behandlingsansvarlig for dine personopplysninger og har sitt registrerte kontor i Norge. For spørsmål om personvern kan du kontakte vårt personvernombud på e-post: [email protected].

2. Hvilke opplysninger samler vi inn?

Vi behandler ulike typer data for å sikre en trygg og tilfredsstillende spillopplevelse. Opplysningene vi samler inn inkluderer:

  • Fullt navn
  • E-postadresse
  • IP-adresse og geografisk plassering
  • Telefonnummer
  • Adresse (post- og bostedsadresse)
  • Fødselsdato og kjønn
  • Tekniske data om enheten og nettleseren din
  • Bruksdata som tidspunkt, varighet og hvordan tjenesten benyttes
  • Registrerings- og kontoinformasjon
  • Transaksjonsdetaljer, inkludert innskudd og uttak
  • Informasjon du gir oss direkte, for eksempel meldinger til kundesupport
  • Dokumentasjon som beviser identitet og adresse (KYC - Know Your Customer)
  • Eventuelle sensitive opplysninger du frivillig oppgir, slik som helseopplysninger
  • Data fra tredjeparter for svindelkontroll og ansvarlig spilling

3. Formål med databehandlingen

Dine personopplysninger brukes for å:

  • Opprette, administrere og sikre din brukerprofil
  • Verifisere alder og identitet i henhold til norsk lov
  • Gjennomføre transaksjoner sikkert og effektivt
  • Sikre overholdelse av lovpålagte forpliktelser, inkludert anti-hvitvasking (AML) og ansvarsfull spilling
  • Informere deg om viktige konto- og tjenesteoppdateringer
  • Administrere kampanjer, turneringer og bonuser
  • Levere markedsføring forutsatt at du har gitt samtykke
  • Tilpasse innhold og tilbud for best mulig brukeropplevelse
  • Forbedre og utvikle produkter, tjenester og interne retningslinjer
  • Gjennomføre analyser og statistikk
  • Forebygge, avdekke og håndtere svindel og sikkerhetsbrudd

4. Lovgrunnlag for behandling

Behandlingen skjer i samsvar med EUs personvernforordning (GDPR), norsk personopplysningslov og spillereguleringer. Vi baserer oss på følgende rettsgrunnlag:

  • Ditt samtykke når dette kreves
  • Oppfyllelse av kontrakt (brukervilkår og tjenesteleveranse)
  • Lovpålagte plikter (f.eks. hvitvasking og alderskontroll)
  • Vår berettigede interesse, der denne ikke overstyres av dine rettigheter

5. Hvor lenge lagrer vi opplysningene dine?

Personopplysninger lagres kun så lenge det er nødvendig for formålene nevnt over eller etter lovpålagt krav. Vanlig oppbevaringstid er opptil fem år etter at brukerkontoen er avsluttet eller inaktiv. Lengre lagring kan forekomme ved selvutestengelse, tvister eller pålegg fra myndigheter.

6. Markedsføring og samtykke

Vi sender kun markedsføringsmateriell hvis du har gitt tydelig samtykke. Dette kan mottas via e-post, SMS eller push-varsler. Du kan til enhver tid endre dine preferanser eller melde deg av gjennom lenker i hver melding eller via din konto.

7. Informasjonskapsler og sporing

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og lignende teknologier for å:

  • Sikre essensiell nettsidefunksjonalitet og sikkerhet
  • Huske brukerinnstillinger som språk og valuta
  • Analysere trafikk og bruksmønstre for å forbedre tjenesten
  • Levere målrettede annonser i tråd med ditt samtykke

Du kan administrere eller blokkere ikke-nødvendige cookies via nettleserinnstillinger, men enkelte cookies er nødvendige for at nettstedet skal fungere korrekt.

8. Deling og overføring av data

Dine data kan deles med:

  • Tjenesteleverandører som betalingsformidlere og tekniske partnere
  • Reguleringsmyndigheter og politi ved lovpålagt behov
  • Organisasjoner som jobber med svindelbeskyttelse og identitetssjekk
  • Andre selskaper innen iBet Casino-gruppen for intern administrasjon
  • Tredjeparter du har gitt samtykke eller instruks til

Ved overføringer utenfor EØS sikrer vi at nødvendige garantier som standard kontraktsklausuler brukes for å beskytte dine rettigheter og data.

9. Sikkerhetstiltak

Vi benytter tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak som kryptering, brannmur, tilgangsstyring og regelmessige revisjoner for å beskytte dine personopplysninger mot uautorisert tilgang, endring, ødeleggelse eller lekkasje.

10. Dine rettigheter

Du har rett til å:

  • Få informasjon om behandlingen av dine opplysninger
  • Be om innsyn i hvilke data vi har om deg
  • Be om retting av feilaktige eller ufullstendige opplysninger
  • Be om sletting der rettslige vilkår er oppfylt
  • Be om begrensning eller protest mot behandling under visse omstendigheter
  • Få utlevert dine data i et strukturert, maskinlesbart format (dataportabilitet)
  • Når behandling er basert på samtykke, trekke dette tilbake uten at det påvirker lovligheten av tidligere behandlinger
  • Unngå automatiserte beslutninger som får rettslige eller betydelige konsekvenser for deg

For å utøve dine rettigheter, kontakt oss på [email protected]. Vi kan kreve dokumentasjon for identitetsbekreftelse.

11. Endringer i personvernerklæringen

Vi kan oppdatere denne personvernpolitikken fortløpende for å sikre at den er i samsvar med gjeldende lovverk og praksis. Endringer publiseres her og trer i kraft umiddelbart etter publisering. Vi anbefaler at du jevnlig gjennomgår denne siden for oppdatert informasjon.

12. Klager og kontakt

Skulle du være misfornøyd med hvordan vi håndterer dine personopplysninger, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss først. Du kan også når som helst klage til Datatilsynet, Norges uavhengige tilsynsmyndighet for personvern. Mer informasjon finnes på datatilsynet.no.

For informasjon om ansvarlig spilling og støtteordninger, se også Lottstiftelsen.

Sist oppdatert: oktober 2024

VisaMasterCardBankingCrypto